Heijmans

Salesforce koppeling voor een optimale sales funnel

Design voor de website van een vastgoedobject op een mobiel apparaat.

Als digital agency ontwikkelt ROX op maat gemaakte koppelingen tussen maatwerk websites. Voor Heijmans Vastgoed hebben we een Salesforce API koppeling gemaakt, zodat potentiële huizenkopers zich gemakkelijk kunnen aanmelden.

Uitdaging

Heijmans Vastgoed behoort tot de grootste gebiedsontwikkelaars van Nederland. Dankzij deze status, ontwikkelen ze tientallen nieuwbouwprojecten per jaar. Voor de vele woningzoekenden die Nederland telt, moet de beste begeleiding geboden worden bij het inschrijven voor hun droomhuis. Het antwoord lag in een Salesforce koppeling.

Designer en developer aan het overleggen met Apple laptops.
Salesforce logo.

Real-time data presenteren

Op de projectwebsites van nieuwbouwprojecten wordt veel informatie aangeboden. Een visueel hulpmiddel kan de woningzoekende gemak bieden, duidelijkheid verschaffen en vertrouwen geven in het project.

Naast het ontwerp en de ontwikkeling van deze interactieve kavelkaart hebben we deze aan de achterkant gekoppeld met Salesforce. Gegevens zoals het aantal kavels en hun beschikbaarheid worden rechtstreeks uit Salesforce gehaald en real-time op de kaart geprojecteerd.

Kavelkaart met filters en woning specificaties.

Performance verbeteringen

Salesforce wordt ook gebruikt voor inschrijvingen. Zodra een bezoeker zich via een formulier aanmeldt voor een nieuwbouwproject, komt hij terecht in het bijbehorende Salesforce-project. Dit proces is zodanig geoptimaliseerd dat data in de marketing automation funnel bijdraagt ​​aan de verkoop van vastgoedprojecten. Inzendingen worden bijvoorbeeld automatisch gevalideerd, zodat je volledig data-driven kunt werken met Salesforce.

Kavelkaart op mobiele telefoon.
Kavelkaart filter op mobiele telefoon.

Workflow optimalisatie

Dankzij de gebruikte Salesforce koppeling is de workflow voor online marketeers van Heijmans geoptimaliseerd. Zo hebben we het mogelijk gemaakt om specifieke campagne-instellingen aan te passen, zonder dat daarvoor code nodig is. Dit is niet alleen kostenbesparend, maar ook efficiënt.

Deze technieken hebben we toegepast

  • Salesforce REST API voor het uitwisselen van data
  • Salesforce SOQL API
  • API integratie met Mailgun voor het versturen en monitoren van mails
  • Queue voor verwerking van grote hoeveelheden data zonder dat het invloed heeft op site performance
  • Periodieke synchronisatie om Project- en Kaveldata op te halen uit Salesforce
  • Logging naar bestanden en email naar Product Owners
  • Custom ACF velden die automatisch worden ingevuld op basis van Salesforce data
  • OAuth2 authenticatie
  • Directe integratie met WP Posts & taxonomieën
  • Automatische creatie van CampaignMembers, Leads, Cases en Tasks na succesvolle formulier inzending
  • Automated testing voor het verminderen van handmatig testwerk

Strategische samenwerking

Naast design en development heeft ROX tijdens het project voornamelijk een strategische rol aangenomen. Zo lag onze focus op het bedenken en integreren van nieuwe processen. Lees meer over onze jarenlange samenwerking met Heijmans in onze andere projectcases.

Bekijk andere cases