Baker Tilly

Strategische transformatie geïntegreerd in een gloednieuwe digitale omgeving
De vernieuwde website van BakerTilly op een laptop

Baker Tilly Nederland is een accountant en belastingadviseur die professionele diensten biedt aan ondernemingen van verschillende groottes en sectoren. Hun diensten omvatten onder andere accountancy, belastingadvies, advisory, IT-auditing en corporate finance.

Mobiele weergave van website
Foto van mensen op kantoor

Uitdaging

Baker Tilly heeft ROX Digital Agency gevraagd om op te treden als strategische digitale partner om de nieuwe corporate website van Baker Tilly Nederland te ontwerpen en bouwen. De website heeft als belangrijkste doel om de vernieuwde communicatiestrategie te ondersteunen, leads te genereren en het klantenbestand te behouden en versterken.

De grootste uitdaging lag in het beheren van de grote hoeveelheid content die nodig is. Om deze uitdaging aan te gaan, moesten we het CMS, de frontend en de serverzijde optimaal inrichten en een nieuwe contentstructuur ontwikkelen voor zowel huidige als toekomstige content.

Grafische weergave van de vernieuwde BakerTilly website

Strategische partner

Als strategische partner hebben we nauw samengewerkt met Baker Tilly om hun vernieuwde communicatiestrategie naadloos te integreren in hun corporate website. Tijdens de define-fase hebben we geïdentificeerd wat het project nodig had en hebben we alle facetten van de website aangepakt, waaronder customer journey, digitale toegankelijkheid, SEO, KPI's en contentstrategie. We voerden ook een grondige data-analyse uit van de huidige website.

Design en digitale toegankelijkheid

Voor het design hebben we een nieuwe stijl ontwikkeld die perfect aansluit bij het Baker Tilly ecosysteem. De website is gebaseerd op 40 zorgvuldig ontworpen componenten, waardoor zowel de huidige als toekomstige content van Baker Tilly optimaal wordt gepresenteerd. Daarnaast hebben we verschillende middelen ontwikkeld om het verkeer vast te houden en bezoekers beter door de website te begeleiden. De digitale toegankelijkheid van het design, ontwikkeld volgens de richtlijnen van WCAG 2.1 AA, sluit naadloos aan bij de strategie van Baker Tilly op het gebied van persoonlijkheid, menselijkheid en inclusiviteit.

Grafische weergave van een digitaal toegankelijke website

Hosting op maat

Om ervoor te zorgen dat de website van Baker Tilly optimaal blijft draaien, hebben we een maatwerk ervaring gecreëerd voor hun hosting. We hebben aparte hosting voor de database, de site en de grafische content opgezet. Zo wordt de load van de server verspreid en kunnen bezoekers altijd snel en efficiënt de website gebruiken.

Efficiënte leadgeneratie met Spotler-koppeling

Statamic CMS is het content management systeem dat we hebben gebruikt voor de website van Baker Tilly. We hebben Spotler door middel van een custom API koppeling gekoppeld aan de formulieren in Statamic. Door deze opzet is het voor Baker Tilly mogelijk om de formulier layout te bepalen in Statamic en de inzendingen te beheren in Spotler.

Locatie API voor persoonlijke gebruikerservaring

Om de gebruikerservaring van de website van Baker Tilly te personaliseren, hebben we een locatie API geïntegreerd. Dit stelt ons in staat om locatiegebaseerde content te presenteren op de website. Bezoekers zien bijvoorbeeld lokale contactgegevens en contactpersonen die in hun regio actief zijn. Dit zorgt voor een relevante en persoonlijke gebruikerservaring.

Foto van een computer op een bureau

Wij digitaliseren jouw strategische transformatie

We bouwen koppelingen en integraties voor efficiënte, beheerbare websites. Neem contact met ons op om jouw project te starten.

Neem contact op