Het perfecte plan voor je digitale productbriefing

Cover van een digital product brief

Als digital agency zien we veel digitale product briefings. In de ruim vijftien jaar dat ROX bestaat, hebben we er honderden ontvangen. Er is aanzienlijke variatie te vinden in de kwaliteit van deze briefings. Soms ontvangen we uitstekend geschreven briefings, terwijl andere niet meer dan een paar korte regels tekst bevatten. Maar een goed geschreven briefing brengt tal van voordelen met zich mee, zoals:

  • Het traject voor het opstellen van een offerte verloopt sneller

  • Je ontvangt een eerlijke offerte zonder onnodig hoge bedragen

  • Je kunt een volledige offerte tegemoet zien, zonder gemis van belangrijke details

  • Je wordt gestimuleerd om na te denken over langetermijnkeuzes en andere strategische beslissingen

Checklist voor een digitale productbriefing

We hebben de beste briefings in een checklist gebundeld, inclusief de vragen waar we zelf altijd antwoord op willen zien. De checklist biedt inzicht in hoe je de beste productbriefing voorbereidt. Ook deze inzichten kunnen bekijken? Of wil je graag een voorbeeld template naar je (potentiële) klanten kunnen sturen? Download dan onze checklist:

De checklist is tot stand gekomen omdat we tijdens onze werkzaamheden vaak onvolledige of verkeerd opgestelde briefings zien. Hierdoor gaat er tijd verloren, worden budgetten overschreden, deadlines niet gehaald, en in het ergste geval worden verkeerde resultaten behaald. Om dit te voorkomen geven we onze inzichten weg, zodat jij (of je klant) ook de beste digitale productbriefings kunt maken.

De checklist stelt vragen die je helpen nadenken over je (toekomstige) product, zodat je het maximale uit jouw digitale ontwikkeling kunt halen. Door de checklist aan te houden, stel je een complete briefing samen die de informatie geeft die nodig is om een goede start te maken in productontwikkeling.

Wil je meer weten over de checklist? Of wil je deze direct kunnen downloaden? Ga dan naar onze checklist digitale productbriefing:


Robbert ten Horn
Robbert ten Horn Founder & Strategisch Directeur

Robbert is Founder en Strategisch Directeur, wat hem verantwoordelijk maakt voor de algehele strategie en visie van ROX. Hij leidt het team in het ontwikkelen van innovatieve digitale oplossingen en zorgt ervoor dat de bedrijfsdoelstellingen in lijn zijn met de behoeften van onze opdrachtgevers.

Meer lezen?